مصاحبه با خداوند

آرزو کردم که ای کاش مصاحبه ای با خداوند داشته باشم.


در همین موقع خداوند پرسید:


" بنابراین تو دوست داری که مصاحبه ای با من داشته باشی؟ "


به او گفتم:


" اگر شما وقت داشته باشید. "


خداوند با لبخند گفت:


" وقت من جاودانی است، تو چه سوالاتی در ذهن برای پرسیدن داری؟ "


پرسیدم:


" چه چیزی در مورد انسانها شما را متعجب می کند؟ "


خداوند پاسخ داد .....


" اینکه با داشتن افکار مضطربانه در مورد آینده، حال را فراموش می کنند بگونه ای که دیگر نه در حال زندگی می کنند و نه در آینده. "


" بگونه ای زندگی می کنند که گویا هرگز نخواهند مرد و به گونه ای میمیرند که گویا هرگز زندگی نکرده اند.... "


" اینکه از دوران کودکی به سرعت خسته می شوند و عجله دارن که سریع بزرگ شوند و بعد ار بزرگ شدن دوباره کودک می شوند. "


" اینکه سلامتی خود را برای بدست آوردن پول از دست می دهند و دوباره با خرج کردن پول در پی برست آوردن سلامتی از دست رفته خود هستند. "


در این موقع خداوند دست مرا در دست گرفت و برای مدتی هر دو ساکت بودیم و سپس دوباره پرسیدم:


" به عنوان والد یک کودک، شما میل دارید چه درس های مهمی از زندگی را به کودک خود (انسان) بیاموزید؟ "


خداوند با یک لبخند پاسخ داد:


" بیاموزند که نمی توانند کسی را مجبور کنند که دوستشان بدارد. تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که اجازه دهند دیگران دوستشان داشته باشند. "


" بیاموزن که با ارزشترین چیزها، چیزهای مادی نیست بلکه دوستانی است که در زندگی دارند. "


" بیاموزند که مقایسه خود با دیگران اشتباه است. "


" بیاموزند که ثروتمند کسی نیست که پول فراوان داشته باشد بلکه کسی است که حداقل نیاز را در خویشتن خود می بیند. "


" بیاموزند که التیام بخشیدن زخم افراد فقط به زمان کوتاهی نیاز دارد ولی اثر مثبت آن سالها در ذهن باقی می ماند. "


" بخشش را با تمرین بخشیدن بیاموزند. "


" بیاموزند اشخاصی وجود دارند که آنها را صادقانه دوست دارند اما نمی دانند احساسات خود را چگونه ابزار نمایند. "


" بیاموزند که با پول قادر به خریدن همه چیز (مانند شادی) نخواهند بود. "


" بیاموزند که ممکن است دو نفر با هم به یک چیز نگاه کنند اما آن را متفاوت ببینند. "


" بیاموزند که کافی نیست تنها توسط دیگران بخشیده شوند بلکه خود نیز باید خود را ببخشند. "


" و در انتها همیشه به یاد داشته باشند که من ایجا و در کنار آنها هستم."

 

نظرات 10 + ارسال نظر

بلاگ پر ابزاری داری خوشم اومد بازم بهت سر میزنم بابای

سلام دوست خوبم. از محبتی که داشتی و به وبلاگم سر زدی و از همه مهمتر اینکه برام نظر نوشتی ممنونم. شما هم وبلاگ زیبایی دارید. تو وبلاگم لینکتون می کنم. باز هم به من سر بزنید.

سلام سعید عزیز....

واقعا خوشحال شدم که تو هم به جمع دوستان من پیوستی

مطلبت هم واقعا زیبا بود.

ضمنا یه کتابی هم هست به اسم گفتگو با خدا

نوشته نیل دونالد والش که اگه نخوندی حتما بخون

دوست و دوستدار تو خلیل(موفقیت راستین)

محبوب 1388/05/07 ساعت 12:16 http://mahbubam.blogsky.com/

حرفات قشنگه
ولی نمیدونم چرا از خدا ناامیدم.
دلم ....

سلام وب خوب و جالبی داری
مرسی که سر زدی
در صورت لینک وبلاگ نکته های کمیاب توسط شما می توانید از پشتیبانی وبلاگ نکته های کمیاب برخوردار شوید
و در مراحل بالاتر حتی سفارش طراحی قالب هم به صورت رایگان پذیرفته می شود
موفق باشید

www.noktehaa.blogfa.com

حسینی 1388/05/08 ساعت 04:54 http://hosaini.blogsky.com

سلام
برایتان آرزوی سعادت وسلامت دارم
موفق باشید

حسینی 1388/05/09 ساعت 04:27 http://hosaini.blogsky.com

به نام خدا
سلام
فقط می تونم بگویم :قدرت تخیل خوبی دارید .علاوه براون محتوای آموزنده ای هم داشت
موفق باشید

حسینی 1388/05/09 ساعت 06:06 http://hosaini.blogsky.com

لینکتان کردم

حسینی 1388/05/10 ساعت 09:20 http://hosaini.blogsky.com

با معرفت من
لینکت کردم

جالب بود واقعا مرسی‌

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد