لیوان

استاد در شروع کلاس درس٬ لیوانی پر از آب را به دست گرفت٬ آن را بالا برد تا همه شاگردان ببینند.

بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن لیوان چقدر است؟

شاگردان جواب دادند: ۵۰گرم٬ ۱۰۰گرم٬ ۱۵۰گرم یا ..... !

استاد گفت: من هم بدون وزن کردن نمی دانم دقیقا وزنش چقدر است.

اما سوال من این است: اگر من این لیوان را چند دقیقه همینطور نگه دارم چه اتفاقی می افتد؟

شاگردان پاسخ دادند: هیچ اتفاقی نمی افتد.

استاد پرسید: اگر آن را چند ساعت همینطور نگه دارم چه؟

یکی از شاگردان گفت: دستتان کم کم درد می گیرد. استاد: حق باتوست.

حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟

شاگرد دیگری جسارتا گفت: دستتان بی حس می شود٬ عضلاتتان به شدت تحت فشار قرار می گیرد و فلج می شوید و مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید. و همه ی شاگردان خندیدند.

استاد گفت: خیلی خوب است اما آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است؟

شاگردان جواب دادند نه.

استاد گفت: پس چه چیز باعث درد عضلات من شده؟ در عوض من چه کنم؟

شاگردان گیج شدند!!!!

یکی از آنها گفت: لیوان را زمین بگذارید.

استاد گفت: دقیقا. مشکلات زندگی هم مثل همین است. اگر آنها را چند دقیقه در ذهنتان نگه دارید اشکالی ندارد. اما مشکل زمانی به وجود می آید که تصمیم می گیریم مشکلاتمان را چه سبک چه سنگین مدتها در ذهنمان نگه داریم.


قدرتمند و پیروز باشید.

نظرات 25 + ارسال نظر
sheita 1388/06/05 ساعت 13:28 http://kimia-my-love.blogsky.com

kheili khub bud
bedar bokhor bud
merci
felan

فرید 1388/06/05 ساعت 14:24 http://farid71.blogsky.com

سللللللام آقا سعید جون.خسته نباشی!
نماز روزهات قبول ایشالا.
عجب آپ جالبی بود.اینقدر من از این نوشته خوشم میاد که همشو یه جا مینویسم و جمع میکنم.
پس برم کاغذ مداد بیارم که بنویسم.فعلا بای بای

فرید 1388/06/05 ساعت 14:24

راستی این شکلکا چرا کار نمیکنه؟

[ بدون نام ] 1388/06/05 ساعت 15:36

سلام...

سعید جان نماز روزه توام قبول جالب بود

سلام دوست عزیز.
اسمت رو فراموش کردی بنویسی.

خیلی جالب بود بازم منتظر مطلبای جالبتم


جالب بود . . .

سلام رفیق
خیلی زیبا و آموزنده بود امیدوارم ما هم لیوان های زندگیمون را بندازیم پایین تا بشکنن بلکه خودمون نشکنیم.
یا علی

فرید 1388/06/05 ساعت 18:42

سلام.من خودم از آدرس زیر گرفتم.اونجا خوب توضیح داده.امیدوارم کار بکنه:
tools.blogsky.com
خب فعلا

اکیلا 1388/06/06 ساعت 00:53 http://havasnak.blogfa.com

سلام
مرسی زیبا بود

بابت نظرتون هم منونم

با اجازه لینک میکنم

هبوط 1388/06/06 ساعت 01:25

سلام سعید جان
اول :خیلی ممنون از نظرات و همراهی گرمت....
دوم:خیلی مطلب درستی رو اشاره کردی فقط باید این توانایی رو داشته باشیم که بتونیم مشکلات رو تو ذهنمان نگه نداریم انشالله خدا به همه کمک کنه
عبادات شما هم قبول باشه.

حسینی 1388/06/06 ساعت 05:19 http://hosaini.blogsky.com

درود برشما با این مطالب خوب
برایتان ارزوی سلامت وسعادت دارم

حسینی 1388/06/06 ساعت 05:26 http://hosaini.blogsky.com

درود برشما با این مطالب خوبتون
برایتان آرزوی سلامت وسعادت دارم

سلام سعید جان
نماز روزه قبول داداشی

مشکلات کوچیک و بزرگ ما از یه راحه دیگم حل میشه!

اونم با دعای شما بزرگوار تو این ماهه عزیز

قربانت

با سلام
سایت بسیار زیبایی دارین من خیلی خوشم میاد
واقعا دستتون درد نکنه بویژه این آخرین مطلبی که قرار دادین بسیار زیبا بود
موفق باشین
کامران

زهرا 1388/06/06 ساعت 08:32

سلام داداش سعید. مطلب خوبی بود. مرسی از اینکه دوباره اومده بودی پیشم. راستی من عنوان وبلاگمو عوض کردم. مگه ندیدی؟ راستی بهم میگی چطور میشه این شکلکا رو تو قسمت نظرات گذاشت؟ ممنونم میشم.

تبسم 1388/06/07 ساعت 00:17

مطالب جالبی رو برا آپ کردن انتخاب میکنی پر معناست
بازم بیا

سارا 1388/06/07 ساعت 07:56 http://donedona.blogsky.com/

سلام گلم نمازوروزتون قبول حق
خیلی نکته ظریف وزیبای داشت
واقعا هم نباید زیاد بامشکلات ذهنو مشغول کرد
ذهن همیشه به ارامش هم احتیاج داره

سلام سعید جان
واسم یادآوری خوبی بود. رهامم مریض شده یه کم بی حوصلم ببخشید.
موفق باشید.

محبوب 1388/06/07 ساعت 11:42

ُسلام
امیدوارم طاعات تون مورد قبول حق قرار گرفته باشه.
پست جالب بود
منو به فکر واداشت.

سارا 1388/06/08 ساعت 08:22 http://donedona.blogsky.com/

سلام گلم خوبین شما
طاعات وعباداتتون قبول حق

داستان جالبی بود یه داستان دیگه هم خونده بودم یه جای که یه روز یه معلمی به شاگرداش میگه هرروز تویه کیسه ای یه سیب زمینی بیارین واوناهم روز همین کارارو می کنین هرروز یه سیب زمینی اضافه اش میکنن تااینکه روزی بچه از بوی گند سیب زمینها به معلم شکایت میکنن که واسه چی اینارو هرروز میاریم که معلم میگه بچه اگه دل ادما کینه و کدری باشه هر روز دل ادما سیاه سیاه تر میشه و مثل این سیب زمینیا بوش همه جارومیگره پس باید هیچوقت ازکسی کینه وکدورتی به دل نگیرین تاهمیشه صاف وزلال باشه پس باید دنیا رو زیاد سخت رو سخت نگیریم take it isey اگه درست بنویسم
بازم ازلطفتون وحضورگرمتون متشکرم
التماس دعا

با سلام
مرسی از لطفی که به من دارین وبلاگتون خیلی قشنگه
با تشکر از اینکه منو لینک کردین
موفق باشین

محمد 1388/06/08 ساعت 12:53 http://www.hubut.blogsky.com

یک بار دیگر خواندم و لذت بردم.بعد فکر کردم ما آدمها اینقدر درگیر روز مرگی! شدیم که به موضوعات ظاهرا کوچک اطرافمان که بسیار مهم هستند،بی توجهیم!!!

از راهنمایی زیبایت ممنونم سعید جان. محمد.

محبوب 1388/06/09 ساعت 11:16

سلام
خوبی؟
قبول باشه نماز و رزوه هاتون
چرا دیر به دیر آپ میشی؟


سعید جان اسم وبم شد :

شبانه . . .

ندیدی؟

پانته آ 1388/06/12 ساعت 01:04

خیلی مطلب جالب و باحالی بود.مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد